8 Eylül 2015 Salı

Peach Cobbler / Şeftalili Tart Yapımı



 Merhabalar!
 Şu sıra tam şeftali mevsimi. Ve mutfakta gördüğüm her malzemeden yemek yapmak isteyen biri olarak, babam eve bir torba şeftali getirdiğinde aklıma Peach Cobbler düştü. Açıkçası bu tatlıyı ilk olarak oynadığım bir oyunda görmüştüm, sonra asla ölçü birimlerini çeviremem diye yapmaya çekinmiştim.

 Peach Cobbler nedir?

 Kendisine şeftalili tart diyebiliriz. Ancak genel olarak, ve bu tarifte de, normal tarttan oldukça yumuşak ve ince. Bazıları üstünü daha sert (bisküvi gibi) yapmayı seviyormuş, bu kısmı size kalmış elbette. Ancak bu sonucu vereceğim tarifle elde edemezsiniz.





 Peki beni bu tarifi yapmaya ne itti?

 Bu yaz, mutfak becerilerimin akıbetini tamamıyla değiştirecek yeni bir arkadaş getirdim eve: hassas tartı. Bu bebekle artık yapamayacağım tarif olmadığına olan inancımı ilk olarak bu Peach Cobbler'ı deneyerek perçinlemek istedim.
 Hassas tartı almanızı gerçekten öneririm zira size bütün tariflerin kapısını açıyor ve sonuçtan aşağı yukarı emin oluyorsunuz. Bu da sanıyorum yemek yapmayı sevmeyen birinin bile mutfağında istediği bir nitelik. Üstelik hiç pahalı değiller, Ben a101'den 21 tlye satın almıştım, ürün bu:

 Tarifi Laura Vitale'nin youtube kanalından buldum, buyrunuz bu da video:


 Tarif Amerikan ölçüleri ile verilmişti Laura'nın sitesinde. Ben de bütün bu ölçüleri grama çevirdim, defterime geçirdim ve göz kararıma da güvenmem gerekeceğini unutmadım.

 Amerikan ölçülerini grama nasıl çevirdim?

 Google'a "convert cups to grams" vb anahtar kelimeler girerek. Karşıma bu site çıktı, oldukça da işime yaradı. Başka yerler kullanmak da mümkün, interneti sömürün bilgi konusunda Yalnız kafanızın karışması sonucu yanlış hesaplayabilirsiniz, 2 kez kontrol etmekte fayda var.

 Şimdi yapalım şu Peach Cobbler'ı!

  Malzemeler:

 Şeftalili iç için

* 3 adet orta boy şeftali
(bir boyu bu kadar)

* Bir tutam tarçın
* Bu kadar şeker (bunu göz kararı yaptım, siz de öyle yapabilirsiniz, veya yarım bardak da diyebiliriz, şeftalilerinizin ekşiliğine bağlı biraz)



* Limon suyu (sadece kesip üstünde 2-3 tur damlatarak gezdirmeniz yeterli, limon tadını çok baskın hissetmeniz hoş olmayabilir)
(bu da baya bildiğimiz limon)


 Hamur için

* 140 g un

* 10 g kabartma tozu (bir paket kabartma tozu 10 gramdır)
* Bir tutam tuz (cidden çok az)
* 225 g şeker (aşağı yukarı oynayabilir, dünyanın sonu değil kesinlikle)
* 1 yumurta
* 170 ml süt
+
* 112 g tereyağı ( aşağı yukarı yarım margarin kadar)

 Bu ölçülerde yüzde yüz kesinlik aramayın, göz kararınızı kullanın, bir kaç gram o kadar da büyük bir değişiklik yapmayacak. Verdiğim ölçülerin bardak/kaşık gibi ev aletlerine denkliğini de gene internette, çeşitli bloglarda bulmak mümkün.

 Yapılışı

 İlk yaptığımız şey şeftalileri hazırlamak olacak. Yıkayın, soyun ve elma dilim şeklinde doğrayın.
Bu güzel manzarayı genişçe bir tencereye koyup, üstüne şekeri, limonu ve tarçını ekleyin.



 Ocakta bir beş dakika kadar, ara sıra karıştırarak, pişirin. kendi suyunu verecektir. Çok pişirmeyin, biraz kaynar gibi olduğunda ocağı kapatabilirsiniz.

 Şimdi borcamı hazırlamamız gerekiyor. Borcamın içine bütün tereyağını koyuyoruz ve fırını 175 dereceye ayarlayıp içine koyuyoruz. Böylece hem fırını ısıtmış hem de yağı eritmiş oluyoruz.

 Hamuru yapmaya başlayabiliriz artık. Kuru malzemeleri ölçüp karıştırma kabının içine koyuyoruz (Unu elemeyi unutmayın). Karıştırıp, ortasına bir boşluk açıyoruz ve yumurtayı ortasına kırıyoruz.



 Yumurtanın üstüne sütü ekliyoruz ve çırpıyoruz. Mikser ile çırpmanıza gerek yok, elinizle biraz hızlı hızlı çırpmanız kafi.
 Fırından borcamı çıkartıyoruz, yağımız erimiş bir halde.

 Bu kısmı önemli: Erimiş yağın üstüne hamuru, hamurun üstüne de sakin hareketlerle şeftalileri ekliyoruz ve artan suyunu da üstüne gezdiriyoruz. Asla, asla, asla bunları birbirine karıştırmıyoruz, söylediğim sırayla üst üste konulmalılar: yağ, hamur, şeftaliler.
Şöyle bir görüntü oluyor:

 Şimdi tatlımızı fırına veriyoruz ve (hala 175 derecede) 40 dakika pişiriyoruz.

Sonuç?







Tekrar yapar mıyım?

Kesinlikle evet! Mevsim malzemesi ile yapılan her şey daha bir lezzetli oluyor zaten :)

Tadı nasıl?

Yumuşak ve tatlı. İçindeki şeftalilerde hafif bir ekşimtraklık var ve bütün bir kek yerine, şeftalilerin ayrıklığı hissediliyor, ancak önceden pişirildiği için yabancı gelmiyor. En güzel yeri kesinlikle kenarları. Tereyağının hissedildiği noktalar onlar.

Not: Kullandığım fırının üstü pişirmediği için benimki oldukça beyaz kaldı, sizinki böyle olmayacaktır, aldırmayın.

Afiyet olsun!







3 yorum :